Möhippa & Svensexa

Så då var helgen passerad och måndag igen. En sjukt intensiv vecka stundar och dagen har inte slutat än. Sitter fortfarande på jobbet och har nyss värmt mig en matlåda så jag inte ska hungra ihjäl. Men nu när jag skrivit detta så ska jag gå hem för då är det full dag.
Har haft kundbesök hela dagen och suttit med dem i fyra timmar med ett litet brejk då en annan kundbokning krockade i några minuter :P Ska man gifta sig och vara ledig gäller det att jobba in så jag kan njuta av ledigheten :P
Tur jag tycker jobbet är roligt :D

Nåjå som rubriken lyder så har helgen bjudit på svensexa & möhippa. Det har vi såklart anat eftersom vi gifter oss om två helger bara men vi (jag visste i alla fall inget säkert). Min soon to be make visste att jag skulle bli ivägdragen på möhippa men ingen visste faktiskt att svensexan skulle bli av. Anade dock då vännen Dick skulle ha han iväg å titta på en Corvette tidigt som fan i Arvidsjaur på lördagen :P
Älsklingen åkte iväg före mig på morgonen, ovetandes, tills bilen svängde av mot Jörn istället för att fortsätta till Arvidsjaur. Väl i Jörn så var alla grabbarna där och de började dagen med att köra isfolkrace. Helt klockren aktivitet var det och han hade skit skoj! :D

Kvar hemma var jag och fick mig ett hastigt uppvaknande när en lurvig kanin knackade på dörren och sträckte in armen med en GoPro kamera i handen. Snygg kommer jag inte vara på den filmen klockan åtta på morgonen med sovfrilla, gårdagen smink endast halvt borttvättat och en vinkel snett underifrån. Inte bara snorkråkor kan bjudas på utan även dubbelhakor ;)
Instruktioner, 10 minuter till avfärd och en shot jäger startade min morgon och sedan fortsatte dagen på ett helt perfekt sätt. Champagne frukost på klubbgärdet hos Tomme & Kicki och sedan SPA på furunäset med massage och bubbelbad. Och äntligen fick jag frukost!!
 
Badskum och Jetstrålar var en bra kombination ;)
 
Jag som älskar frukosten mer än alla andra mål på dagen tyckte det var sjukt jobbigt att stiga upp och inte få gröt till frukost utan en jäger :P Men tillslut så fick jag smörgås och en massa utsökta frukter :D
Efter morgonens avkoppling på SPA bar det det sedan iväg till Heta Hyttan för att testa på detta med glasblåsning. Helt enkelt kan jag inte påstå att det var.. det ser ju så lätt ut när glasblåserskan gör det men jag hade inte alls samma flyt i händerna som hon hade :P Men jag lyckades i alla fall få till en figur som ska likna Christian och en skål. Att kanterna är lite ojämna och krokiga blir bara lite mer personligt ;)
Varmt som tusan var det där framför ugnarna och min gigantiska chock rosa onepiece gjorde inte att det blev svalare.
 
En rosa Tellitubbie för inte är det då jag ;)

Efter glasblåsningen var det dax för lunch på Röda Lyktan som Cissi fixat och där började uppdragen att komma. Ett efter ett avverkade jag dem lite snabbare än vad de trott och belöningen efter varje var en till shot Jäger. Efter ex antal uppdrag så var Jägerflaskorna tomma och jag var full ;)
Den lurviga kaningen från morgonen fick ett till inslag under dagen med lite armbrytning inne på hemmakväll efter att jag läst upp en alldeles för vulgär dikt till kassören. Efter några förlustomgångar lyckades jag tillslut bryta ner kaninen med båda armarna som hjälp och fick då nyckeln till kvällens lokal.
 
Efter några förluster....
 
....så bröt jag ner han tillslut ;)

Mercurgården var målet och där var vi resten av kvällen och hade så trevligt med god mat, lekar och trevligt sällskap!! :)
 
Tusen tusen tack till alla underbara tjejer som var med och gjorde denna dagen :D

Nu är det snart dax för ytterligare en trevlig dag, bara 11 dagar kvar till bröllop :D

Kommentarer
Postat av: Erica

Härligt att läsa att du fick en toppendag! Var sjukt nervös att jag skulle råka försäga mig på torsdan när vi sågs, F hade ju skvallrat om den läskiga kaninen ;)

Svar: Hehehe ja det verkar vara många som haft det tufft att inte försäga sig :P Det var en perfekt dag och så roligt!! :D
Elin Nilsson

2013-02-20 @ 11:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0