FitnessFighten Dag 5

Idag är jag inne på femte dagen och jag mår prima. Äter mig proppmätt och har inget sug efter sötsaker.
Igårkväll till en hyrfilm hemma i bio soffan serverades fruktsallad och vaniljglass till gästerna och själv tog jag alternativet kesella och det var smaksens. Kände mig inte ens sugen på glassen och tänkte inte ens på att det var det de andra smaksade på. Jag som verkligen älskar glass.. Tumbs up for mee ;)

Nä men allvarligt så mår jag prima. Lite mör i kroppen idag men det har sina andra anledningar :P Har kört skoter i helgen och tror jag är lite mör efter det..

Kan känna av en liten träningsverk i vissa muskler men mest så känner jag i axlarna att de är väldigt hårda och stela. Inte träningsverks onda utan bara som sega. Tränigen går ändå bra. Har lite svårt att planera in hur varje dag ska se ut och när jag ska hinna med träningen. Igår fick det bli en annorlunda variant då jag satt fast på garaget och skulle inte hinna träna hemma innan vi skulle få främmande. Så gårdagens träning skedde i garaget. Blev ingen konditionsdel då jag inte har nån motionscykel där men resten kunde jag köra igenom med hjälp av papper på golvet (för att skydda kläderna från olja och smuts) och oljedunkar i händerna som vikter :) Hahaha kändes gode mysko med det funkar det med!

Mike och hjärtat tyckte nog det var lite roligt att skruva skoter samtidigt som jag stod där och "pumpade" :)



Helgen har vart fullspäckad in på varje sekund känns det som men jag har ändå kunnat hålla maten och ätit bra. På skoter crossen i lördags hade jag med mig mellanmål i form av kesella och frukt som jag gick och åt och till lunch hade jag gjort en låda med pasta och sallad och så köpte jag två stycken grillade hamburgare (bara själva köttet alltså, ingenting till). Ville ha i mig nån varm mat under dagen så då fick det bli burgare och när jag beställde så fick jag frågan om det var till nån hund :P hahaha
Middagen blev lite fusk då vi var på prisutdelnings banketten på Valdino och där bjöds det på antingen kött eller fisk. Jag valde såklart lax med romsås och potatisgratäng :) Lite såsig och fetare mat än vad tanken är men det var inte så allvarligt. Ingen alkohol eller sliskig efterrätt blev det i alla fall för mig :)

Söndag så var vi båda trötta och den ena bakis men vid 10 tog vi oss upp för att köra lite skoter. Hade gjort i ordning mellanmål redan dagen innan så det var bara att stoppa ner i väskan och lunchen intogs på Vischan i Lillpite. För de andra blev det dundermål och Vischanmål med massa pommes och extra dressingar medans jag valde att beställa två stekta hamburgare med sallad och två ägg. Gick utmärkt att få det men kassörskan frågade inte bara en utan två gånger om det verkligen var det jag ville äta :P



I morse var jag bara tvungen att ställa mig på vågen för att se om det händer nått och det visade minus 1.8 kilo på våden och -2 cm i midjemåttet. Nu kör jag bara på ännu hårdare för detta ger fantastiska resultat känns det som :D

Go hard or go home!! :D

Är så sjukt nöjd just nu över att ha ett gym hemma i huset. Sparar mycket tid av att kunna träna hemma, när som helst på dygnet!! Kommer i April att börja på nya StepIn men stöd träna hemma de dagar jag inte har tid eller lust att gå på StepIn. Var bland de 200 första så jag kunde köpa ett årskort för 995 kr vilket man inte tackar nej till!


Kommentarer
Postat av: jonna

Så roligt och vad duktig du verkar vara!! Riktigt skönt att kunna ha så bra disciplin. Hoppas på lite bilder då man ej ser dig så ofta.. Måste ju vara biff snart som du håller på! ;) kram och kämpa på!!

2012-03-05 @ 22:05:24
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0