Tjejjoggen Sjulsmark

Första gången jag springer Tjejjoggen i Sjulsmark :)
5,5 kilometer i sumpmark och regn. Har regnat konstant i veckor nu känns det som vilket resulterade i plaskblöta skor och fötter redan på startfältet. Inget att bry sig om utan bara springa på och ganksa skönt att inte behöva hoppa mellan och försöka undvika ytterligare vattenpölar utan bara springa på och plaska. Lite som Pippi Långtrump ;)

Tog mig i mål på 38 minuter och placerade mig på plats 130 i skaran. Var grymt tung i skallen och kroppen idag (kan ha att göra med att jag steg upp 10.30 idag och hade inte riktigt vaknat innan loppet) och tempot var kasst. Gick sakta nanting!! Hamnade långt bak i startfältet innan start och hade svårt att ta sig förbi i skogspartierna. Men på det hela så gick det bra.. lite piggare hade jag hoppats på men det kommer fler tåg.
Nu ska vi se till att vara en betydligt starkare skara med löpare från banken till nästa år!! Vi syntes bra bland löparna i våra orangea tees :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0