Fasta Dag 3

Jag är nu inne på min tredje faste dag. Det går som vanligt bra. Har fastat tidigare och vet hur alla känslor kan vara och hur man kan må samt hur hungrig man kan känna sig.
Faktiskt så har jag mer hungers känslor denna gången än tidigare men de är ändå överkomligt.

Jag verkligen älskar känslan efter att man fastat. Kroppen mår verkligen bra och man har sån energi och glädje.
Har ni inte testat fasta så tycker jag att ni bör göra det om ni har möjlighet.

Dock så står det ett fikafat här på jobbet fullt med Sarah Bernard och i vanliga fall, då jag inte fastar så tillåter jag mig att fika på jobbet när det bjuds på just Sarah Bernard, chokladbollar eller Mosterfior. Känner rent ut lukten av de sliskit goda Sarorna och visst hade vart gott med en men det är förbjudet med att inta annan föda än vitminmjuicer, vatten eller thé i fyra dagar till :P

Det jag saknar när jag fastar är hårdbröd. Just känslan av att tugga är nog egentligen det jag saknar men jag förknippar det med att tugga p ett hårdbröd. Annars tycker jag att 7-10 dagars fasta inte är nått problem alls. En gång vart annat år har det blivit nu men kankse dax att testa en gång om år.
Kroppen behöver det verkilgen och man mår som sagt så otroligt bra efteråt. Sockersuget försvinner, man blir istället sugen på nyttig mat, energin verkligen sprudlar och kroppenkänns ren.
Jag fastar inte i syfte till att svälta ner mig till en målvikt utan till syftet att rena kroppen, må bra, öka förbränningen och en kickstart på en sund vår men bra mat och mycket träning för att jag sen ska nå mitt mål som är 60 kilo.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0