Skoter Turer

Nu är det dött på uppdatering här :P

Helgen spenderades med att klinkra golvet med det gick ju som snabbt och galant då vi är så jäkla bra så vi hant med en hel del skoterkörning också :D

Blev några timmars körning både lördag och söndag. Lite destinationer vi vart till var Vischan i Lillpite för lunch på lördagen efter att ha botaniserat i Svensbyns skogar i några timmar och bestigit berg. Jag som är ovan skogs förare hade det tufft stundvis med jag klarade allt och hängde med grabbarna :) Detta såklart efter ett skoterbyte med hjärtat :P
Att han körde den långa maskinen i pudersnö och jag den korta med turbo var lite fel.. så efter fastkörningar så kom vi på att vi skulle byta och det hela gick betydligt bättre när jag fick en maskin som bär på snön och inte gräver ner sig. Hjärtat som såklart är betydligt mer haj på att framföra en skoter vågar ju gasa en hel del mer än mig trots att det står 10 tallat inom 2 meters håll. Jag fegar ut där och vågar inte gasa tillräckligt och då sitter man fast istället :P
Men efter bytet av maskin så förlorade jag möjligheten att starta skotern med att vrida på nyckeln och var istället tvungen att använda muskelstyrka och dra igång skotern. Problemet var bara att det är en HCR 800 som inte är den skoter som är lättast att dra igång... Lite trubbel med att orka få igång skotern själv gjorde att vi har fått oss en hel del skratt i helgen. Värst av allt var när jag hade bestämt mig att jag baske mig skulle klara att starta den och det slutade med att Brollo stod och höll i bromsen för att skotern inte skulle rinna bakåt nerför en backe och jag låg i en grop nedanför denna backe och dog i skratt. Jag åkte alltså rutsckana nerför dynan på skotern, nerför tunneln bakom dynan, nerför backen och tillslut ner i en grop där jag låg med fötterna i vädret samtidigt som huvudet och kände mig som en sköldpadda på rygg. MEN jag fick igång skotern ;)
HAHAHAHA
Lördagens körning resulterade i att vi besökte toppen av berget Kallahatten och toppen av Larssonsberget (för oss Pitebor mer känt som Eliasleden) och därimellan blev det en hel del puder åkning och skogsteräng.

Helgen har med andra ord vart fantastisk!!









Hoppas att denna kyla som nu råder ger lite vika och drar ner ca 8 grader (till -10 grader i alla fall) för att vi ska kunna njuta av en till helg med skoterkörning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0