30 År Senare

Idag är det 30 år sedan mamma och pappa köpte Roknäs.
Idag är det sista dagen de äger gården.
Idag tar de nya ägarna över nycklarna och mitt barndomshem blir sålt.

Samtidigt som det känns skönt så känns det trisst också. Att ta hand om två ställen för mamma och pappa tar bara tid och det förstår jag såklart men det är ju det hem jag vuxit upp i och som delvis gjort mig till den människa jag är idag. Så med en gnutta vemod och sort så är det sista dagen som Roknäs är vårt.
Mina rötter kommer ju alltid att vara i Roknäs och jag är glad att Brollo bor kvar i byn, då finns det en anledning att åka dit och njuta av lugnet.

Det är otroligt skönt att bo i stan och ha nära till allt men landet har sin charm också. Att det luktar ko gödsel känner jag aldrig av men mitt kära hjärta som i grund och botten är född i sthlm vill bara kräkas när han känner den lukten :P Så olika man kan vara ;) Så trotts ett gigantiskt garage, en fantastisk tomt och en underbar Norrbottensgård så tar vi inte över Rokan utan idag säljs det vidare.
Vidare till ett ungt par med ett litet barn som förhoppningsvis ska få njuta av gården i 30 år de med :)


Gården som den såg ut på 50 talet nån gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0