Vad Ska Vi Välja?!

Idag är en dag med många benämningar... Vad ska vi välja att kalla den egentligen. FetTisdag är nog det mest självklara för mig men så är det ju Internationella Kvinnor dagen och pannkaksdagen. Det lär inte bli några pannkakor idag men snarare en semla i kväll, en special semla som mami har tillverkat efter mitt tycke och smak. Mandelmassa is no no för mig men om man fyller semmelbullan med blåbärssylt eller drottningssylt istället så kan jag meddela att jag äter den godaste semlan ;)
Några bruna bönor lär inte heller åka ner i min mage men däremot fläsk och korv. Det är stående på middagsbordet denna dag på året. Egentligen en helt vanlig dag som någon har hittat på ska vara en "speciell" dag och en ursäkt till att äta en kaloribomb måltid :P

Ser fram emot arbetsdagen slut så vi får äta kaloribomb och mysa med familjen. Blir såklar åka till Rokan direkt efter jobbet och vara där hela kvällen :)


Fet Tisdag


Internationella Kvinnor dagen


Internationella pannkaksdagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0