Kärleken Till Ett Djur



Igår kväll var vi tvungna att låta vårt lilla hjärta Baghera somna in. Han skrek precis som vanligt när han vill komma in men denna gång låg han kvar på bron och det syntes på en gång att något var fel. Inga ytliga skador men hans bakben bar honom inte så han bara låg där. Så klart hade klockan passerat öppettiderna på djurkliniken i Öjebyn så det var bara att sätta sig i bilen och åka till Gammelstan. Där fick han röntgas direkt och det konstaterades att hans lilla ryggrad var bruten.

Det tyder på att han förmodligen har blivit påkörd.
Trotts sin brutna rygg så har han lyckats ta sig hem och upp på bron för att meddela oss. Mitt lilla hjärta.
I bilen påväg upp till Luleå låg han blixt stilla och sa inte ett ord. Vi fick titta på hans mage för att se om han fortfarande andades. När vi rörde honom minsta lilla för att bära in honom så skrek han så hemskt. Hans tassar, öron och nos började snabbt bli kalla pga cirkulationsbrist enligt vetrinären.
När vetrinären konstaterat den brutna ryggen av bilderna från röntgen så var det inte något annat alternativ än att låta vårat lilla hjärta somna in. ♥

Det är så hemskt. Kärleken till ett djur, som är en familjemedlem, är stor och han är otroligt saknad. Det är så tyst och tomt hemma. Ingen som kommer och väcker en på morgonen och ingen som sitter och skriker när han vill in. Visst har vi ju såklart Tiger men dessa två katter är varandras motsattser. Tiger låter ingenting, han skriker endast i nödfall om han verkligen måste ut och kissa. Han är inte alls som Baghera men att följa med överallt vart man än går.

Jag kommer sakna att Baghera la sig i tidningen varje morgon, att han alltid la sig på min kudde innan jag la mig i sängen, att han alltid sprang under fötterna på en, att han alltid ville gosa, att han alltid var med överallt och skulle synas och höras hela tiden.Att han hade så mycket personlighet och var så speciell. Han var mer som en liten hund än som en katt. Så underbar och fin ♥

Det märks på Tiger att han vet att nått har hänt. Han håller sig inomhus och är så otroligt gosig. Man brukar aldrig på pillra på hans tassar men idag har man fått göra vad man vill med han. Han har sovit med mig hela morgonen och kommit och stångat på mig titt som tätt för att visa att han är där. Han kurrar hela tiden och kommer och lägger sig på en. Att skriva på datorn har inte gått idag då han bara har lagt sig på tangentbordet för att gosa :) Han är allt fin han med ♥


Kommentarer
Postat av: Cissi

Huvva huvva huvva...kraaam på er!!!

2011-08-12 @ 18:22:57
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Lea

<3<3

2011-08-12 @ 23:30:10
Postat av: Madde

huvvaligen! många styrkekramar!

2011-08-14 @ 19:17:20
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: sandra

Men usch då.. Kram på er <3 <3

2011-08-18 @ 10:06:43
URL: http://sandrakeskitalo.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag lider mer er. När jag läste om Baghera så rev det upp mina sår efter förlorat min katt Killen. Jag hade också två katter och min andra katt visste också att något var fel. Var lite som att han letade och väntade på att Killen skulle komma. Tillslut blev han mer gosig och tog plats. Att förlora en katt är verkligen som att förlora en familjemedlem. Styrkekramar till Er.

2011-08-19 @ 00:49:38
URL: http://amig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0