Cykeln Är Framme

Igår kväll efter avslutningen och träningen på StepIn så bestämde jag mig för att dra på mig lite varmare kläder och plocka fram cykeln. Som vanligt var däcken helt utan luft, det är de varje vår så en promenad till Preem var behövligt. Det är inte långt till Preem från oss så det är inga problem men då jag kom fram så var det en fin liten lapp på tryckluftsbåset att den var ur funktion...happ bara att fortsätta knata vidare med cykeln skjutandes brevid mig och ner till Marinan där vi har vårt garage och en kompressor. När jag var framme där så stod mitt hjärta ute i friska luften och slipade plastskärmarna till Mustangen och han såg verkligen ut som en 90 årig farbror med allt vitt slipdamm han var täckt men :) Lite luft i däcken och en cykeltur på det - check.


I morse bestämde jag mig för att kliva upp 10 minuter tidigare och ta cykeln till jobbet istället för bilen. Nu är det sommar igen :) Älskar att cykla till jobbet men ogillar det på vintern därför blir det bara medans det är snöfritt och någorlunda varmt ;)
Lagomt med 5 kilometer till jobbet, då hinner inte kroppen bli allt för varm och svettig innan en dag på jobbet och så tar det inte mer tid än att köra bil.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0