Mamma Båt Och Bebis Båt

Älsklingen har gått och impuls handlat igen. På onsdag kväll, sent, kom det ut en Frodé 21 till salu på blocket. Han tyckte det var för sent att ringa på den då så han väntade till morgonen dagen efter. Han hade ringt strax efter åtta och meddelat att han skulle köpa båten. Annonsören hade sedan under dagen blivit nerring av andra som ville ha den men nu hade han ju sålt den till min älskling. Denna båt är alltså samma som vi redan har men nästan 4 meter mindre. Det är en Frodé 21 och vi har en Frodé 32 sedan tidigare. Mamma båt har alltså fått en liten båt :P

Ja planen är väl att köra med denna, som är startklar, redan en sväng i höst och sedan tävla med till sommaren. Den andra båten är, som tidigare sagt, några år bort tills den är körklar då den genomgår renovering. Jag måste lära mig navigera och använda kateter!!! Hahaha. Ska jag klara av att navigera ett helt lopp så måste jag hitta någon lösning kring mitt kissande då jag är nervös eller sitter i skumpande saker :P

Blir en bilresa ner till sthlm till helgen för att hämta hem nyförvärvet och förhoppningsvis hinna med det vi hade tänkt i Ume. Hoppas open körs på söndag istället för lördag för då hinner vi upp och kolla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0