Dukan Dieten

Jag vill egentligen inte kalla detta för en diet men den heter så så då får jag väl kalla den för det. Den går alltså ut på att äta massor massor massor med protein under en period för att få en naturlig viktnedgång och bevara musklerna och bara bränna fett. Jag har alltid trott på protein och ätit mycket, men inte i denna mängd, under detta år då jag lyckats gå ner 20 kilo men jag har ju några kilo kvar att gå ner till mitt mål innan nyår så då har jag satt igång med Dukan nu. I måndags var första dagen och i morse vägde jag mig igen....För mig visade vågen -1,5 kilo. 1,5 kilo på BARA tre dagar. Im so happy!!! :D
Dukan går ut på att äta i olika faser och jag är inne i Attack fasen (första fasen) och i denna ska man bara äta proteiner 5-10 dagar. Jag har tänkt mig en vecka i denna fas för att sedan börja introducera grönsaker igen och så småningom byta till tredje fasen då man börjar äta normalt igen, alltså pasta, potatis osv.

Får se efter denna vecka hur mycket jag har lyckats gå ner och jag hoppas det är lite till ;)
Jag börjar närma mig mitt mål faktiskt så snart är jag nöjd och lyckligast i världen!!


Kommentarer
Postat av: camilla

hej

vad äter du då under attackfasen ?

2010-11-19 @ 21:16:00
URL: http://livetidenlillastaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0