Oväntat Besök

I går fick vi meddelande om ett oväntat besök och några timmar senare dök det uppp. Det var alltså Peppe och Junior som kom upp från Umeå för att hälsa på och dra en fest här i Piteå. Så i helgen har det blivit en hel massa del av bil, båt och motor snack. Har kikat en massa båt filmer och Gatebil.
Vaknade i morse av att jag hörde att Junior, som sovit på soffan våran, satte igång tv:n och det som visades var Gatebil. Sen fortsatte vi alla att glo en del efter frukosten. Har vart en jätte trevlig helg!! Alltid lika roligt då det blir oväntade och spontana besök.

Jag körde på en nykter fest igår men det var det vissa andra som inte gjorde :P Det anslöt massor med folk på festen och många oväntade långväga gäster. En salig blandning av bil intresserade människor från Umeå, Skeå, Piteå, Luleå och Boden. Utgången på kroken skippades då Junior inte är fyllda 20 år så det skulle vara tråkigt att lämna honom hemma. Killarna körde lite efterfest hemma hos oss efter maten på Max och jag kraschade i sängen med sex and the city till 03.30 i natt :D

Nu har vi nyss kommit hem från Roknäs där det bjöds på köpes mat idag. Egentligen var det vår tur att ha middag så jag hade precis handlat och tänkt sätta igång med maten då pappsen ringde och ändrade planerna :) Maten fixade jag i alla fall, då har vi ju den i veckan och så blev det en pasta carbonara för min del. Kan meddela att min mage är fullproppad nu så det blir soffläge ikväll och hoppas att maten ska sjunka ner :P
Vädret har vart underbart men vi har tyvär imte tagit tillvara på det något alls. Då besöket åkte hemåt söder över så var det redan mulet så vi missade solen idag...men det kommer fler dagar.

Har inte alls haft tid att sitta vid datorn i helgen så det blir att fixa en del saker ikväll inför veckan som kommer. Sen visas det ju faktiskt Wipeout och Wallander på tv ikväll. Vi kör på dubbel-V kväll ;)

En ny vecka i morn och äntligen kan vi börja om att träna igen. Förkylningen är nästan helt borta så då känns det okey att börja om. Kommer att ha tappat en hel på dessa två veckor :( Men inget att göra åt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0