Feng Shui

I helgen har jag och älsklingen sysslat men en hel del feng shui. Det innebär att vi har rensat. Vi har rensat ut gammalt bråte som vi inte vill se längre eller som vi inte behöver. Det blir en andra vända med saker till Kupan ikväll och i morgon blir det ett STORT lass men en massa skräp till breviks berget (sop tippen). Hela källaren har fått sig en omgång av utrensning. Förrådet är öppningsbart nu utan att det rasar ut massa saker. Det går till och med att gå in och stå där inne, man ser golvet :D
Älsklingen har ägnat sig åt att rensa ut pannrummet och hobbyrummet så nu kan man se arbetsbänkarna och golvet. Det blev en hel del skräp från dessa utrymmen. Vi har aldrig rensat där sedan vi flyttade in i huset så det var skräp från tiden då vi bodde hemma. Saker som man packade ner utan att tänka på det och sen har det blivit liggande på golvet i hobby rummet. Älsklingen som nu har återupptagit sitt cykel intresse har nu sin cykel verkstad i hobby rummet i källaren. Sötnosen har redan suttit där nere och monterat på alla sina nya delar på cykeln. Kommer nog att bli många timmar där  nere i sommar :P

Det är så otroligt skönt i själen just nu. Vi har gjort detta som vi gruvat oss för i flera år och nu är det klart. Det gick smärtfritt och tog inte alls speciellt lång tid.
Nu har jag en till börda som jag vill bli av med och det är min garderob i sovrummet. Jag måste rensa ut alla kläder som jag inte längre kan ha eller vill ha på mig. Just nu står det tre korgar med ren tvätt på golvet och det är sånt jag använder men som inte får plats i garderoben. En rensning är i stort behov!! Ska bli så roligt att förhoppningsvis kunna köpa nya kläder frram mot sommaren då 10 kilo till ska vara borta från min kropp. Åtta klara, tio kvar :D



Nu har vi nyss haft söndagsmiddag med familjen så mammsen och pappsen åkte  nyss. Det bjöds på korvstroganoff och ris i Nilsson/Lindén hemmet idag. Lite kaffe med Vanilla burbon smak på det. En smaskig söndagsmiddag har älsklingen lagat :)
Katterna är borstade och ligger utslagna å soffan. Diskmaskinen bullrar i köket och jag är så nöjd. Nu blir det mys pys kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0