Naken Känsla

Igår var jag och älsko förbi på stan och lämnade in våra ringar. Vi har förändrats lite genom åren sedan vi förlovade oss, båda två har gjort det. Jag har minskat i omfång runt fingrarna och han har ökat :) Så nu var det på tiden att fixa till storlekarna på ringarna. Min förlovningsring ska förminskas så pass mycket som 1½ nummer, från 19 1/4 - 17 3/4 så det kommer bli stor skillnad. Nu kommer jag snart kunna göra hastiga rörelser utan att tappa den :P

Men fram tills vi får tillbaka ringarna så känner jag mig alldeles naken. Jag har haft en ring på förlovningsfingret ända sedan jag konfrimerade mig. Det är alltså många år och jag har aldrig vart utan så nu går jag och letar ringen på fingret hela tiden och kommer på mig själv att den inte är borttappad.

Innan jag fick förlovningsringen på mitt finger så hade jag en ring som jag fick av min farmor vid konfirmationen och jag är så sjukt rädd om den ringen att jag får panik om jag inte har den på mig.
För nått år sedan hade lyckats få av mig ringen i sömnen en natt och märke det inte förens jag kom på skolan efter att vi hade bowlat och jag var så rädd att ringen hade fastnat i ett klot så jag fick personalen på bowlinghallen att kolla vartenda klot efter ringen men de fann ju ingen för den låg så fint mitt i sängen när jag kom hem. Det är en speciellt ring för mig på flera sätt, både att jag har fått den av min farmor men även att det är min farmors mammas förlovningsring som hon fick på sitt finger den 12/12 1915. Ringer är snart 100 år gammal men fortfarande som ny :)

Nu kommer jag att vara ringlös i nästan tre veckor :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0