Herr Hackspett alias Törrförruvedagock

På bonskan så heter alltså Herr hackspett Törrförruvedagock och idag på morgonkvisteln har jag legat och lyssnat till hans knackningar. Jag vaknade av att jag trodde det knackade på dörren men insåg snabbt att det var något annat. Har sett att grannens hus haft påhälsningar och inte så lite heller. De har flera stora hål i vindskivorna på huset. Det är varken roligt eller bra då hackspetten ger sig på huset så jag hoppas den som håller till i vårt område håller sig till träden eller grannens hus :P Den behöver inte börja hacka hos oss :)

Hackspettar är väl fridlysta fåglar vad jag vet... Hur löser man då egentligen ett sånt problem om de skulle börja hacka på fasaden till huset?!
Min farfars metod är inte laglig längre men den var effektiv. Medans han levde var han så förbannad på att de varje år hade hackspetter på fasaden utanför sovrummet så han satte upp råttfällor för att bli av med eländet. Grymt och olagligt men det fungerade.
Kan man sätta ut kära eller liknande eller gillar den det bara mer?

Fina fåglar är det men inte alls populär ibland :P


Kommentarer
Postat av: josefine

Kom in och anmäl dig till veckans blogg!

Få en chans att synas!

Kram :)

2010-07-20 @ 09:49:05
URL: http://technicolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0