Hairdooo

Mitt hår börjar vara goode så frissigt och nött igen. Det börjar vara dags för en topp klippning men jag vill som inte. Vill inte ta av nått på längden då jag bara vill att det ska spurta och tvär växa en decimeter till. Men för att det ska växa och bli fint så måste man juh klippa det.
I förra veckan då jag satte i min färgbomb från Revlon så insåg jag att det verkligen måste göras snart... all färg satte sig nämligen längst ner i topparna, nästan ingenting uppe på skallen så nu har jag ljust röd/orange hår på hjässan och jätte eldigt i topparna. Ser lite knasigt ut så det blir ett telefonsamtal till min kusin.
Vet bara inte hur jag vill göra. Jag vet att jag ska klippa så lite som möjligt men hur ska jag göra med färgen?! Jag trivs bra i det lite röd/orangea men samtidigt så skulle jag vilja ha en lättare färg som man inte behöver underhålla lika mycket. Börjar vara lite less på att alltid behöva färga eller tona håret. Jag är ganksa ljus i mig själv men passar mycket bättre i mörkare färger och då får man tyvär den effekten att en ljus utväxt i ett mörkt hår = tunnhårig. Jag är verkligen inte tunhårig men det kan se så ut. Det är inte så snyggt!!

Har ni nå tips eller förslag hur jag ska göra mitt hår?





Såhär har jag sett ut genom tiderna. Har vart riktigt riktigt blond också och nästintill svart och lila men de bilderna har jag inte kvar ;) Eller så får ni bara inte se hur gräsligt det var :P
Den nedersta bilden tillsammans med Patricia är från nu i lördags så att så ser jag ut just nu. Ni kan se där att topparna är aningens mer röd/oranga än håret uppe på skallen.



Kommentarer
Postat av: Edvinsophia

Great looking site. It has been helpful. Thanks

2011-06-02 @ 07:31:43
URL: http://edvinsophia.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0