Elf Delivery

Paketet jag hade på ICA igår var från Elf.se. Det var alltså mitt smink :) Wihoo vad nöjd jag är med det! Jag hade beställt dessa saker:

Eyeshadow Primer

 

 

 

 

Small Angled Brush

 

 

 

 

Cream Eyeliner Ivory

 

 

 

 

luscious liquid lipstick NEW - Strawberry

 

 

 

 

Mineral Infused Face Primer

 

 

 

 

Eye Shadow Brush

 

 

 

 

Professional Shine Eraser

 

 

 

 

Eyeshadow C Brush

 

 

 

 

Cream Eyeliner Coffee

 

 

 

 

Brush Shampoo

 

 

 

 

Cream Eyeliner Black

 

 

 

 

Small Precision Brush

       
     

Primern för ögonskuggorna verkar vara toppen. Får se idag efter en hel arbetsdag om skuggan fortfarande sitter på plats men den kändes bra i morse då jag satte på den. Den är väldigt lätt att använda då man slipper peta med nå fingara eller ha en spatel för att inte få baciller i burken. Denna sätter man direkt med penseln på ögonlocket och stryker ut. Konsistensen var skön, ganska flytande så den var lätt att stryka ut på locket och att få ett tunt lager.

Strawberry Lipstick luktar smasken och var superfint i färgen. Jag brukar ha lite svårt för vissa läppglans som blir väldigt kletiga men detta är superskönt. Det klibbar inte ihop läpparna, man känner närstan inte att man har det förutom den lilla stickande känslan i början iom förstorings effekten.


Har även hunnit prova Face primern och den kändes skön den med. Har inte blivit blank än och det är ett bra betyg då jag oftast blir blank bara efter en timme framför datorn på jobbet. Väldigt flytande och lätt att applicera i ansiktet. Känslan av sammetshud gillar jag :)



Ögonskuggs penslarna jag beställde var helt otroligt sköna. De svarta har jätte mjuka och sköna strån, den vita lite hårdare men väldigt skön. En snedskuren pensel och en liten är aldrig fel att ha och mina gamla börjar vara slitna. Har haft billiga från DollarStore men i äkta mårdhår men stråna har börjat släppa från dem så nu fick en ny komma till samlingen :)



Cream eyeliner och jag är första gången jag testar så än är jag lite ringrostig men det kommer nog bli en favorit inom sin tid. Väldigt stark i färgerna så det är bra och att det är vattenfast.


 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0