Goabdalis

Goabdalis står det på den ena skylten och på den andra står det kobdalis. Samiska och svenska skulle jag tro att det är =) Det är i alla fall vart vi har hållit till idag. Vi steg upp tidigt (för att vara en söndag) och packade bilen full med kläder och utrustning och sen bar det av till jokkmokks komun och skidbacken.
Första åkningen med brädan för denna vinter och detta år. Var rätt så skön temperatur men lite blåsigt. Blåsten tilltog under hela dagen så de sista åkena blev väldigt kalla.
Den nya sitt liften fick klart godkänt. Berget är visserligen inte så långt men man hinner ändå få ont som bara den på insidan av låret från bygelliften, så att sätta sig på en bänk med varmt sittunderlag och bara njuta av utsikten tills man är uppe skadar inte :) De nya nerfarterna var sådär. Nån backe som gick att åka i och som var rätt skoj men de hade förstört vår absoluta favorit med att göra puckelpisten där =( Lite tråkigt! Men familjebacken och den nya backen till sitt liften vart de nya favoriterna och åktes flitigt i.

Jag har redan kramp och värk i mina vader så i morgon vill jag inte ens tänka på hur de kommer att kännas. Tror jag drog åt skorna lite får mycket efter lunch pausen så efter halva liften hade jag kramp i de små vaderna så därav den extra smärtan tror jag.

Lite blåsningen nu och kankse färgning av håret :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0