Snökulan

Igår kväll somnade jag en stund på soffan och då jag vaknade så lös det utanför fönstret så alla snöflingor var upplysta i mörkret och de var stora och föll sakta. Jag tänkte för mig själv att det kändes som att jag var i en snökula som någon just skakat om :) Två sekunder senare dundrade det på bron och in kom Brollo och några fler. Tvär vändning från ensamm kväll på soffan till fullt hus och öldrickning. Kvällen avslutades mycket trevligt i trevligt sällskap :)

Snöandet det fortsätter och fortsätter. Överallt runt omkring hörs snöslungorna och när man tittar ut ser man gubbar som ser ut som eskimåer, fulla av snö och kläder överallt  förutom i ansiktet :) Älsklingen ska strax ner på jobbet och hämta traktorn och skotta gården. Jag ska inte köra fast idag när lilleskutt ska få komma ur garaget :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0