Fattigt I Skogen

Det var ganska så fattigt med blåbär i skogen igår. Eller var det vi som var på fel ställe kankse :P

Vi åkte till Igeltjärnsberget i Bergsviken och hittade skapligt men det var långt mellan varje ris som hade blåbär på sig. Tycket det var rätt så tråkigt att mest stå upp och leta nya ris man kunde noppa av så vi åkte vidare och skulle testa Degerberget. Tror vi alla hade dömt ut det redan innan vi kom dit men gjorde ett försök i alla fall. Där var det inte många blåa bär kvar. Förmodligen har de utländska bärplockarna vart i farten för det var verkligen tomt. Massor med ris men inga bär kvar. Tillslut gav vi oss strax efter åtta tiden och då hade jag lyckats plocka ihop drygt fem lite i alla fall.
Hem och försöka rensa var ju då den tråkiga biten. Har hunnit rensa lite bär så jag har en Turkisk Youghur burk full, alltså ca 1 liter. 4 liter kvar att rensa då. Den första litern tog drygt två timmar att rensa så idag blir det att inhandla ett rensnings galler så går det förhoppningsvis fortare :)
Blev ganksa biten så i morn på min lediga dag ska jag nog åka till stugan och plocka de blåbär som finns på tomten där. Brukar vara stora och fina bär :)

Kankse att det blir en blåbärspaj snart :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad glad jag blir! TUSEN tack! Receptet kanske jag kan skriva ihop imorgon! Den är god! Stooor kram// Mia - MySketches

2010-08-18 @ 00:30:55
URL: http://mysketches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0