Drogad Prins

Mina katter är mina prinsar. Vet inte vad jag skulle göra utan dem!!

Baghera satte nått i halsen igår morse då han skulle äta och har haft problem sen dess. Det var värst för honom i går direkt det hände man han har vart spak och inte fått i sig vatten eller mat sen igår morse så nu har vi vart hos veterinären.
Min lilla prins hade ett grässtrå som satt fast åvanför gommen upp mot näsan. Det är rätt så vanligt så jag anade att det var det men det är inget jag kan fixa. Så 1300 kr fattigare har jag en friskare katt som förhoppningsvis ska kunna äta igen då han vaknar. Det var inget litet strå han hade satt i halsen utan vet kom ut med det på ett papper och det var säkert 7-8 cm långt och hade suttit fast hårt så det gick av två gånger då vet skulle få ut det.

Ringde älsklingen och meddelade vad det var med Baggis och att han var sövd och ska vakna av sig själv... Älsklingens komentar var att han hade velat vara hemma och se på honom, de är ju så söta när de vaknar och ska försöka gå men benen bara viker sig :) Vi hade rätt så skoj åt Baggis då han blev kastrerad.. Envis katt som ville ligga i sitt klätterträd resulterade i flera försök till att stå men slutade i magplask på golvet :)


 

Sötnosen ligger och sussar. Ögonen öppna och tungan hängande utanför munnen gör att han ser död ut men jag ser hans andetag så han lever :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0