Braids By Moster

Har vart hos mormor en sväng efter jobbet idag och träffat mammas kusin och mina tremänningar från Dalsland. Var riktigt trevligt. Riktigt härliga människor som jag gärna träffar fler gånger :) Senast jag träffade Nils, som är min mammas kusin, var jag tre å gammal och cyklade trehjuling i skitrännan i hans ladugård och fastnade i hölasset efter vi hämtat det på åkrarna. Kommer ihåg hölasset grejen men inte koblajja delen, den vill jag nog inte minnas :P
Blev rätt mycket hår snack och fixning då Nils dotter gillade det så min moster visadse sina konster och lärde henne att göra den frilla jag haft ikväll. Moster har gjort denna på mig en gång tidigare för herrans många år sen och jag bara älskar den. Så frän!! Går att ha på två olika sätt. Som jag har på bilderna men också att man struntar i att sätta upp flätorna och då har man en frisyr som på min fina ritning :)

Tänk om man kunde fixa detta på sig själv!





 

Det hon har gjort är alltså två flätor i luggen och innan hon kom längst ner på håret så började hon baka in lite hår längst ner i topparna och arbetade sig framifrån luggen och bakåt/neråt mot slutet av håret i mitten där bak. Sätt fast med en snodd och fläta likadant från andra hållet och när flätorna möts längst ner i mitten så flätar man ihop de sista centimetrarna. Sen kan man ha håret så eller sätta upp flätaorna som jag har på bilderna. Me like both alot!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Men shit vad läckert!!!! =)

2010-08-20 @ 12:05:08
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0