Bärplockarn

Nu har jag utrustat mig. Ska och plocka blåbär i skogen ikväll. Hittade dock inte den gamla bärplockaren så nu har jag inhandlat en ny en och tre hinkar så nu ska här plockas blåa bär. Hoppas vi hittar en guldgruva så mina hinkar blir fulla men jag tvivlar. Kanske att en hink blir full men det kommer slinka ner mycket blåbär i magen under kvällen tror jag :)

Blåbär är egentligen bäst att plocka men händerna inte i plockare men det tar så lång tid då. Blir nog att plocka lite både och. Har kommit på den smarta idén att ta med kartongen med plasthandskar så man slipper bli blå om fingrarna som sitter fast i flera veckor ;)

Är det någon som har tips på bra bärskog i Piteå trakterna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0