Lite Som En Film

Har ju såklar hört att det vart ett vulkanutbrott på Island och att alla flyg är inställda osv. Under gårdagen så tog jag det inte på så stort allvar då jag hörde på radion att det mera var en "pust"som vulkanen hade gjort men i dag då jag sett bilder från Island så känns det genast mer allvarligt faktiskt. Det har ju till och med kommit ut lava från vulkanen och allt vatten är svart. Nu är i stort sett hela världen påverkad av detta utbrott då nästan inga flyg går och folk som har astma ska hålla sig inomhus. Nu bor vi en bit bort från Island och får ändå dessa uppmaningar, tänk er då hur det ska vara för folket som bor på Island och i närheten av vulkanen. Kan inte vara bra för dem att vara utomhus och andas in luften och smutsen. Jag skulle vara rätt så livrädd faktiskt för om det ska komma fler och större utbrott än detta. Kan ju faktiskt vara så att vulkanen "lever" ett bra tag och är aktiv.

Fick känslan av att se filmen Dantes Peak. Inte alls lika allvarligt men känslan var samma :P


Bild från aftonbladet.se. För mer bilder kolla in deras hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0