Kanel Thé

Jag sitter här på jobbet med en liten termos på skrivbordet. Min mamma började med något jag älskar och nu har jag kittat mig så jag kan göra det också. Hon sätter en kanelstång i en termos och häller i vatten som hon kokat i vattenkokaren. Sedan skruvar hon på korken och låter detta dra en stund innan hon serverar åt sig själv i en thékopp eller kaffekopp. Perfekt om man vill sluta dricka kaffe som det var i hennes fall eller om man bara älskar det. Så otroligt gott och enklet!!
Man kan använda samma kanelstång till tre, fyra omgångar. Smaken blir lite svagare efter några användningar. Jag har Kanelstången liggandes i hela dagen och nu hällde jag precis upp mina sista droppar kanel thé ur termosen. Mysigt luktar det också :D

Kanel sägs ju vara bra för prken, ämnesomsättningen mm så det måste ju vara bra att dricka detta någon gång om dagen?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0