Hemmafrun

Känner mig som värsta hemmfrun nu. Dessa dagara då jag vart "ledig" så har jag verkligen hunnit med en massa nyttigheter. Med nyttigheter menar jag sånt som man inte gör för att roa sig utan sånt som måste göras. Har redan skrivit om städardagen så det ska ni inte få läsa en gång till utan några rader om denna dag istället. Har verkligen hunnit med massor!
Snart är det dags för mig att bli ett år äldre på pappret och då måste man ju såklart bjuda på lite fika så morgonen börjades med att göra en långpanna med chokladrutor. När den var klar upptäckte jag att jag saknade ingredienser till de andra bakverken så jag styrde kosan in mot stan där jag oväntat stötte på mamma och pappa. Vi tog en spontan lunch på stationen och pappasen var snäll och bjöd. Massor mysigt tycker jag, älskar mina päron och umgås gärna med dem så ofta som möjligt :)
Hade kvar massor med bakning så jag satte igång direkt jag kom hem. Har idag hunnit baka chokladrutor, en sockerkaka som ser ut sen en nallebjörn (formen ser ut så), "nyttiga" chokladbollar innehållande fikon mm, Rockyroad godis och bull skorpor.



Skippar bilden på de nyttiga chokladbollarna...de ser inte så jätte goda ut, men de var det :P
Kommer att bjuda på detta och lite till på min födelsedag. Har kvar att göra den viktigaste av dem alla. "Tårtan" såklart. Jag har alltid tårta men i år blir det en annorlunda tårta. Håller tillgodo på den, ska se om jag får till den lika fin som Leila :)

Har hunnit på vårdcentralen i eftermiddag också och ta det där cellprovet som inte gick att ta för några veckor sedan. Snabbt och smärtfritt så det är skönt att det är över...eller nu är det bara väntan på resultatet och hoppas att det inte ska visa några förändringar.

Nu ska jag ta och hoppa i träningskläderna och ta en powerwalk.

Kommentarer
Postat av: Ingela Nilsson

Längtar att få smaka på dessa läckerheter. Puss

2010-04-16 @ 09:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0