Höst Städat Huset

Nu har jag höst städat huset. Detta för första gången sedan vi köpte huset. Har faktiskt aldrig städat så här noga nån gång förr och vi har bott här i fyra hår. Det är ganska äckligt :P
Nej men ena veckan har jag tagit fönster och andra veckan har jag skurat så ja har ju städat men inte allt på samma gång. Det hela tog ca 12 timmar och jag vill inte ens tänka tanken hur länge det skulle tagit om inte mammsen hjälpt mig. Hon har puttsat en hel del fönster och jag har sprungit och servat eller dammsugit element.
Skaffa aldrig ett hus med öppningsbara dubbel fönster, det resulterar i att du har 8 sidor att puttsa för varje fönster. Har man då ca 8 sådana fönster plus flera små så blir det många glas sidor att puttsa!
När jag hade skurat som var sista etappen, så stod det en äppel paj i ugnen som en söt sak hade handlat och gjort i ordning medans jag var på övervåningen, och jag sprang runt och tände alla ljus som finns i huset. Det blev verkligen tok fint och mysigt!! Mummsade på äppelpajen till Svenska Hollywood fruar och konstaterade att det finns speciella människor.

Jag är lite mör i kroppen idag. Hade inte de bästa arbetsställningarna igår då jag torgade lister, hängde ut från fönster osv. Mina fötter värkte som s*tan igår kväll men det är borta idag. Ska komma ihåg att ta på mig ett par inne skor nästa gång!

Snart ska jag och mamma in till stan. Ska hälsa på  mommo och springa några ärenden. Är dags för mig att göra mig klar. Sätta på ansiktet och lite kläder =)

Vad händer för er i veckan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0