Kalma Är Ett Ställe I Skogen

Ett försök till sovmorgon men det tyckte inte Baghera om. Han började gasta och ville ha uppmärksamhet så det var bara att stiga upp. Inget var planerat för dagen men det blev en hel dag borta. Åkte till Bagheras uppfödare, Ann-Britt Pettersson, och gosade och busade med alla små kisse barn hon har. Hon hade fått tre kullar så det kryllade av småttingar med prickiga pälsar =) De är ju bara för sööta så man blir ju så klart sugen på att ta hem allihopa men jag får inte skaffa några fler katter är det några som tycker :P

Angående rubriken så fick jag ett sms av mamma igår där det stod "En brasa i Kalma, vad gÖR DU?". Av detta sms skrattade jag och komenterade att mor nog var full. Mycket riktigt det var hon för hon kom inte ihåg att jag svarade på det smset. Trodde även att hon stavat fel, att det skulle stå Kalamark eller nått men det var rätt. Åkte upp till detta ställe idag. Kalma är en håla mitt i skogen åvanför yttersta. Det var otroligt mysigt där Tore byggt upp sin fina jakt koja med ute dass, eldstadd och myspys. Grillade lite korv och käkade en god parisare. All mat blir så mycket godare då man grillar det över elden och äter det ute i naturen =)
Ante och Ninna var också på besök i kojan så nu fick jag träffa lilla Nellie ooch hon var ju verkligen helt underbart söt. Hennes affro hår är helt underbart att stryka på, så mjukt! Har jag sagt att jag älskar barn?! Ante tyckte det var dags, eller nått i den stilen sa han... Vet inte vad han syftade på :P

Söndagsmiddag är det i Storfors i morn. Min tur att laga mat åt hela ärdet så jag tror det ska bli en kyckling gryta som jag aldrig lagat tidigare. Hoppas den ska bli god.

Tröttheten är påtaglig just nu. Somnade i bilen påväg hem från Kalma och har inte vaknat sedan dess. Vet inte vad det är men jag sover hela tiden just nu! Men det är skönt det också ibland =)

Nu ska jag dra upp filten lite längre upp under hakan och njuta av lite hål i väggen!

Vad gör folket denna lördag kväll?


Kommentarer
Postat av: Linda

Bröllopet är lördag den 19 december, det vore jätteroligt om du kunde hjälpa mig att bli fin. Du får naturligtvis betalt. =)



Va trevligt det lät med grillmys. Vi var till Kalahatten tidigare i höstas och det var hur härligt som helst.

2009-11-16 @ 14:46:07
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0