Vinden I Håret

Uträttade de vecko ärenden som behövdes igår. Det handlades mat åt människor och djur och så köpte jag en otroligt bra grej til katterna. En slags borste som tar bort massor med hår. Ska ta tag i det nån kväll och gå igenom deras pälsar, då kankse det blir lite mindre hår inomhus. Var tvungen att snabbt pröva bortsen igår för den kostade dryga 400 kr så den bara måste ju vara bra....Japp den var toppen, men jag tror jag håller mig ute för det lossnar MASSOR med hår!!

Efter allt fix och trix på bar det av ner till Marinan. Hade bestämt kubb dejt med folket inne i stan men de droppade av en efter en så det blev att jag och Crille dundrade ut med båten. Fixade till så att hydral lyften funkar och var och tankade. Blev glatt överraskade då vi tanka...Trodde att det var slut med det visade sig att ena tanken var full =) Den har alltså inte dragit så mycket såås som vi trott och det är roligt.
Jag lyckades somna i ver5kstan i går igen...Tycker inte det är så roligt att titta på när Crille drar el och jag kan inget göra...så jag la mig tvärs över båten precis framför sittbrunnet. Tog Crilles tröja till kudde och vips så sov jag. Jag kan verkligen somna när som helst, var som helst och hur som helst =)
Sjösatte och åkte in till stan. Mötte upp Misa och Tias för en mjukglass i hamnen och sen blev det att dundra på lite. Blev 77 knop som snabbast igår. Fjärden räcker nästan inte till. Precis då man fått upp båten i plan och trimmat in motorn så båten går stadigt och inte hoppar, då tar fjärden slut och det är dags att bromsa (släppa gasen) och vända.....Men Crille lär sig mer och mer så snart gåre fort att komma upp i topp hastighet och kan dundra på =)
Just nu är vi båda ganska fega, har ju inte riktigt lärt oss båten och koll på alla dess egenheter. Känns läskigt att dra på och lyfta fören för att plana men det är inge farligt. Ibland känns det som att den kan slå över men det är bara för att man inte är van. När man står på land så ser man att det inte alls är nära ens på att slå över utan att den planar bara =)

En hel del båt snack blire nu men det är väl som det enda som händer på fritiden känns det som...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0