Spindelbett - Fy Fan

När vi satt i badtunnan igår så kände jag hur det kittlade i pannan och strök bort det. Trodde det var en vattendroppe som rann med tanke på att vi satt i en badtunna men när jag strukit mig över pannan så såg jag som hastigast i ögonvrån hur det kröp nått på min hand. Tittade igen och får se en stor fet svart/grå äcklig spindel. Jag fick panik och började slå med händerna i vattnet och skratt-gråta som ja gör då jag får panik.

Alla så på mig som om jag vore från yttre rymden och när jag fick fram att det var en spindel på min hand mellan alla hulkningar så gravade alla åt mig. Brollo och alla hans vänner bara skrattade och sa att jag inbillade mig, att det var ett sot korn som flygit ner från rökröret på tunnan. Det flög sånna små bitar hela tiden och vissa glödde. Fick en glödande en på armen lite tidiager och jag har en blåsa där nu.

Men åter till spindeln som jag svor på att jag såg....Alla hånade och dissade mina ord och åsikter men så helt plötsligt så säger min bror att jag hade rätt. Haha tänkte jag, klart att han försvarar mig =) Men ack han hade ju hittat spindeln han med!! Den här gången satt den bakom Jennys öra. UUUU

Jag fick upprättelse!!

De andra tyckte att den var stor och ganska äcklig då de fick se den så då kändes det bättre. Jag satte förmodligen spindeln i vattnet då jag börjadde veva med händerna och sedan simmade den upp på nästa byte.

Jag har en förmåga att alltid bli biten av de där förbannade spindlarna, det är en av orsakerna till att jag hatar dem för betten är inte att leka med. Från början är det bara en liten rådnad som kliar som satan och ju mer du kliar desto större blir bettet. Den äckliga jäveln hant att bita mig igår också för hela dagen idag har det kliat på mitt högra ringfinger, precis vid gammel farmors förlovningsring. Har försökt att inte klia men nu är det som värst. Bettet har vuxit och snart kan jag inte ens ha ringen på fingret, det växer och skaver och kliar och gör ont!

Förbannade spindel jävel!!

Ursäkta språket men jag verkligen hatar och äcklas av spindlar. En gång fick jag två bett på ryggen, det var första gången jag provat på att bli biten av en spindel och jag kliade på dem. Tillslut var betten så stora att de växte ihop och täckte hela min rygg. Jag och Brollo var ensammen hemma och fick lite smått panik, visste ju inte vad det var. Men det fixade sig efter ett samtal med mamma som sa att det var i sin ordning och att vi skulle smörja med aloevera gel. När detta hände var jag ca 10 år gammal och sen dess får jag panik då jag har en spindel på mig eller ser en som är nära mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0