En Massa Trevligheter

Helgen har bjudit på mycket trevliga saker. Vädret var strålande på Lördagen men piss regnade i går hela förmiddagen, först frammåt kvällen som det blev bättre med lite solstrålar.

Jag jobbade ju kväll i fredags så det hände inte så mycket efter det. Kollade till min katt som mått kasst och han hade inte spytt nått mer tack och lov. Var förbi Catta på kvällen och blev chaffis till alla som skulle ut på krogen. Sen bar det av hemåt för att sova några få timmar.....upp före fan för att hämta vår Tina på tåget. Skulle hämta henne 05.03 men tåget var försenat 30 min så vi behövde inte åka hemifrpn förens 05.30. Catta lämnade över ratten till mig, jag förstår inte varför =P På väg till Älvsbyn körde jag på mitt första djur och det blev en skata som jag tuchade i baken. Ingen dog och bilen tog inga skador. Tack och lov för jag körde Emmelis pappas bil som är på besök från sthlm.
Var hemma igen vid sju tiden och då blev det sängen i några timmar till.
Lördagen spenderades på Långnäs och kollade på Dragracingen. Börjar vara rätt likt alla år tidigare faktiskt men det är alltid lika trevligt. Blev en altan fest hemma i huset sen. Trevligt!! Utgång på 1906 och jag har aldrig skådat dess like. Fy fan vad folk det var och vilken jävla kö. Det var verkligen en pers att ta sig in och klaustrofobin var påtaglig.

Söndag började med en rejäl sovmorgon och sedan ytterligare sömn på soffan. Ingen ork i kroppen att göra något vettigt och regnet gjorde att man inte blev piggare. Men vändningen kom då underbara Tina och Catta dök upp med hundarna så det blev en härlig skogspromenad. Var ute rätt länge och när jag kom hem så hade solen spruckit fram och det var dags för lite båtåkning =)
Första sjösättningen gick åt skogen, inget vattentryck alls fanns så det vara bara upp med båten igen och lös med växelhuset. Det var nått som inte satt tätt i vaäxelhuset så det läkte. Crille monterade en ny impeller och massa andra saker medans jag tog en powernap på kontors stolen (måste sett förträffligt roligt ut). Hahaha jag satt vänd åt fel håll på stolen och vickade på ryggstödet så jag hade det som kudde och händerna instoppade under magen. Tur att bildbevis inte finns =P



Sjösatte en timme senare och då funkade allt klockrent. Åkte genom kanalen och vidare ut till svinöra där vi surrade med lite båtfolk innan vi dundrade till stan för lite middag. Åt den godaste burgaren på Sjöbodan. Den var otroligt god, ni vet en sån där hemma gjord rejäl burgare med fräsch sallad och riktiga pommes. En burgare för 119:- bör vara speciell och det kan jag lova att den var, klart värt det!! Efter maten åkte vi vidare ut mot pitsund för ett stopp vid SCA där Mike, Lollo och Danne satt och fiskade. Ett försök till att skvittra ner dem med båten och for sedan vidare till Trollbäcken. Drack en kopp kaffe på stugan och åkte hem igen.



Helgen har vart trevlig och rätt så lugn ändå. Jag är glad, nöjd och ja, glad helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! Var en evighet sen jag loggade in här, det är därför jag har varit så seg på att svara. Jodå allt gick bra, en lite Pontus vart det. :) Kram

2009-07-13 @ 19:54:43
URL: http://tinaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0