Biltur till Luleå

Steg upp i morse för att skjutsa Catta och Roy till djursjukhuset i Lule. Roy skulle undersökas för sin hals och varför han blir så arg ibland. En kort undersökning blev det, mest bara prat men ändå gick det på närtan 500 spänn.

Jag tycker verkligen inte om det djursjukhuset då de inte visste hur man handskades med ödlor. Efter att vi hade Lennart (vår gamla underbara och mysiga leguan) där för observation så hade de tagit en massa prover på han som vi inte ville, visste om eller hade godkännt...de hade tagit dem för att LÄRA sig mer sa de, men de ska ju för fan redan kunna allt. Sen så hade de ju gett han så mycket vätska men ingeen värme eller UV lampa så han såg ju ut som en sprickfärdig vattenballong. Vår lilla Lennart =( Då bestämde vi oss på en gång att han skulle slippa lidandet så vi tog bort honom på en gång, usch så hemskt det var!!
Till råge på allt så skulle det där jävla sjukhuset ha betalt för de prover som de tagit....enda provet vi godkännt var ju blodprovet så i helvete att vi skulle betala för deras jävla skit. Det var ju dom som skulle gett  oss nån ersättning för att de förstört vårt djur!!!

Aldrig mer att jag lämnar ett djur där!!




Kommentarer
Postat av: Kicki

Åååh jag fick hjärnsläpp just och blandade ihop Lennart men Gandalf! Gissa om jag fick en chock när jag fick för mig att ni varit tvugna ta bort den lille parveln också :( Tur att jag är knäpp i huvet. Och det var ju så hemskt med fina Lennart :(:(:( Saknar fortfarande att vara barnvakt till den mysiga ödlan.



Kraaam

2009-01-08 @ 13:30:34
URL: http://hem.bredband.net/kicme
Postat av: Linnea

Nä fy vad förbannad jag blev!! Hur kan dom göra så?!?! jag har hört att vet. häruppe inte är några höjdare.. men det här tog då alla priser!! kan dom inte ens vanlig enkel skötsel?! Jag hoppas verkligen att Lisen håller sig frisk, blir hon sjuk så vet jag då inte vart jag ska vända mig..

2009-01-08 @ 16:21:13
URL: http://meiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0