The wall is going Vogue

Denna dag spenderas också hemma. Febern har gått ner men min röst är inte på topp, ena sekunden funkar den men andra sekunden låter jag som en kille i målbrottet. Måste ju vara frisk på lördag också då "brollo" gifter sig så det kanske är bra då att vara hemma en dag extra, annars är ännu mer sjuk sen ikväll och resten av helgen.

Blev ett avbrott på inläggsskrivandet ett tag. Fick besök av söta pappi då han vart och jobbat hos en granne till oss så då passade jag på att bjuda han på lite lunch och en kaffetår. Min söta älskade pappi =) Så nu har vi suttit och surrat ett tag men det var dags för honom att åka på nästa jobb, mycket saker som fryser sönder hos folk nu. Tur det finns rörmockare som kommer till undsättning =P
Min farmor får komma hem från sjukhuset idag. De kommer och ska ta bort alla trösklar och bredda dörrar och allt vad de nu måste göra för att hon ska kunna ta sig fram med rullatorn utan att ramla. Men den lilla kruttanten kommer nog att strunta i rullatorn ganksa ofta tror jag, hon göre redan på sjukhuset så hon ska gå på toa och så. Hon är verkligen en kruttant på 90 år som kan springa runt utan stöd nyss efter en höftoperation. Det är min farmor det, jag ska bli likadan =)

The wall is going Vogue - Nu är tapeterna till hallen äntligen beställda så nu kankse det blir lite gjort här hemma. Passade på nu när pappa var här att visa han komoden vi vill ha till lilltoan så han ska beställa den till oss =) Då får vi en fräschare toa på nedervåningen i samma veva...där ska vi riva av det som är på väggarna och sätta väv och måla i samma färg som hallen blir. Nice tror jag det blir.
Åter till tapeten som blir på väggen med den röda randen....den blir vit som jag önskat och med ett ornament mönster. Jag tycker ju om medaljonger och blommor men det gör ju inte Crille, dock fick jag fria händer till hallen men jag vill ju att han ska trivas med tapeten också så det blev med mönster men inte blommor eller medaljonger. Tapeten är av märket Decor Maison - Vogue. Jag tror / hoppas det blir tokfint =)

Nu tror jag att jag ska slå igång en film och samtidigt måla en tavla....Vad ska jag måla för motiv? Jag älskar att pyssla men tiden finns som inte till, mennu då jag är hemma och sjuk kan man ju passa på att göra smycken eller måla mellan sov och mat pauserna =)

Ha en strålande dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Madde

Lite krya på dig kramar!



/ Madde

2009-02-12 @ 15:49:43
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Kicki

Du har blivit utmanad! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0