Golvet ska bort NU!

Vårt golv i hallen och köket är ju inte speciellt fint. En gammal korkmatta från 70-80 talet nån gång men den är ju fräsch så vi har inte idas byta den förens nu. Jag har nämligen kollat under mattan nu då vi håller på i hallen och det ligger ett plankgolv under mattan så jag ska riva bort den spräckliga fula mattan (kankse i helgen) och slipa upp plankgolvet och så blir det nog att lasera eller måla golvet sen =)
Det kommer att bli så fint tro jag. Älsklingen är inte lika entusiastisk som jag för han tycker inte att det ser fint ut...springorna mellan plankorna är nämligen ojämna och lite vågiga, kvistar lite här och var men det är ju det jag älskar. Det ska inte vara perfekt utan se lite "rustikt" ut. Jag är entusiastisk vill jag lova. Får se om vi gör både köket och hallen direkt eller om vi börjar med hallen och sen fortsätter med köket.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Så kul med renovering! :D



A. har fått svar på röntgen och han hade endast den där lilla ytliga tumören på ryggen och inget mer! så han ska till umeå till veckan och ta bort det. Ett enkelt ingrepp och han får åka hem dagen efter. Hur skönt var inte det?? :D vilken lättnad...kram!

2009-02-26 @ 18:07:46
URL: http://meiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0