Vackra Fullmåne

Idag var månen riktigt full. Förmodligen därför jag har drömt så mycket inatt och att jag kommer ihåg det. Den dröm som är starkast från natten handlade om att vår granne, Rickard, i Roknäs kom hem till oss och skottade tomten och det blev helt perfekt. Det var vattenpass plant och slätt, inte en rand eller nått spår av traktorn. Strange dream!!
Hela vägen till jobbet har månen suttit på himlen och lyst för oss. Den var inte sådär blå i skenet utan väldigt gul. Ser ut som en gul glödlampa som lyser på himlen. När den är omringad av skira moln så blev den så vacker så jag har njutit hela vägen till jobbet. Det känns som att man ska komma närmare månen då man kör mot den i fem mil men den är fortfarande lika långt borta :P

Ge mig thé för min hals!! Jag har bara ont i halsen och hosta, ingenting annat. Känns löjligt att bara ha det men det förstör ändå så mycket! Vitlök i mängder brukar göra susen men inte denna gång bara för att jag verkligen inte vill vara krasslig! Att se Darling försöka stoppa i sig en halv solo vitlök igår var en fröjd. Han plågades och jag skrattade. Att man kan grimarsera så mycket bara av att äta några bitar. Synd om honom men jag tyckte det var rätt skoj att se på. Kankse att han blir frisk av vitlöken denna gång.

Vädret idag: Älvsbyn -30 grader 
                   Piteå -23 grader


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det var ju bra att han inte hann känna nått.

Konstigt att sälja, ja! vem ska bo där förutom dem? Skumt...



jaa, jag menar det, soffan är uttjänt och s-v-i-n-k-a-l-l! skinn är ingen höjdare här..huh.vi får väl se. Har de varit nått intresse för dem hittils?



Nä, nu ska jag fortsätta stöka. I helgen ska jag ta bort allt julpynt, ljuvligt !

2009-12-30 @ 12:03:10
Postat av: Linnea

oj, förra var från mig :)

2009-12-30 @ 12:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0