Julhelgen Är Passerad

Det blev inte alls som vi hade tänkt oss. Inte för någon. Dagen före dopparedagen började med en dusch och sedan skulle jag till jobbet men då jag fick ett telefonsamtal av mamma 06.10 så förstod jag att något hade hänt. Allting förändrades på bara några sekunder. Mamma meddelade att pappa hade hittat farfar ute i snön på morgonen. Hans hjärta som alltid och för alltid kommer att tillhöra farmor hade stannat. Det gick så fort och aldrig att vi hade anat det. Kunde vi inte ha fått firat julen tillsammans kan man ju tycka. Livet känns orättvist i bland men han hade som farmor fått leva ett långt och lyckligt liv. Då man är över 90 år gammal så kan det vara dax när som helst men det är ändå en lika stor saknad hur gammal personen än är.

Jag saknar farmor och farfar hur mycket som helst. De har alltid funnits där för oss och uppfostrat oss till dem vi är idag. De var mina förebilder, de kunde så otroligt mycket saker och jag önksar att jag kunde hälften av det! Tack och lov så har de lärt mig vår dialekt och den kommer jag alltid att hålla varm.

Det blir tufft att gå igenom allting i huset och städa ur det. Det är ju farmor och farfars hus, ingen annans. Vem ska kunna bo där?! Allt känns så tomt. Husetär sig likt men varje gång jag ser det vill jag gråta.

Nu får de vara tillsammans men jag saknar er!


Vi har försökt att fira en normal jul och varit med släkten. Jultomten kom och Molly var jätte glad. Lilla trollungen höll dock på att bli sjuk så hon somnade i mina armar då vi såg kalle, sötmosen min =)

Jag har verkligen vart snäll i år för jag har fått precis allt jag önskat mig. Kameran fick jag och älsklingen tillsammans och min halsbandsklocka fick jag av älsklingen. Massa mindre saker som jag önskat mig har jag också fått. Tack alla för de jätte fina julklapparna och sällskapet!

Har ätit julbord idag igen och magen står i fyra hörn. Nu är jag less och vill inte ha mer julbord för detta år! Bryter av med en roknäs pizza i morn :)

 Nu sitter jag och darling som två riktiga datornördar. Vi inhandlade varsin ny dator igår så nu har vi startat dem och det tar ju ett tag att få den som man vill ha den. Ska installeras en massa och trixas men jag är klar nu så det blir sängen och knoppa in strax. Ska upp och träna i morgon bitti, blir alldeles för mycket choklad över julen :P

Kommentarer
Postat av: Cissi

Usch vad tråkigt...hoppas du tar hand om dig och jag skickar massor kramar från mig!!

2009-12-27 @ 00:30:50
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0