Glädje och Sorg

I dagens tidning fanns dödsannonsen. En våg av sorg sköljde över mig men i nästa sekund så kom det glädje. En kollega har i hemlighet gift sig i helgen så nu på morgonen har vi alla skrattat och kramats. Allting går om vartannat. Så är det i livet!

Vi passerade 4:e advent igår. Jag hade fullt upp hela dagen. Frissearde Brollo, mamma, pappa. farfar och älsklingen. Jag och pappa klädde granen på vårt traditionella vis med glögg och bra sammarbete. Den blev lika fin som alltid, fast lite mindre saker hängande i den i år tror jag. Mamma satt som vanligt och tittade på och jag tror att hon njuter ganska mycket varje år av att bara sitta bredvid, att fixa granen är min och pappas tradition.

På Torsdag är det julafton. Känns ganska avlägset faktiskt. Har inte fattat att December månad gått så fort. Men efter kvälen kankse jag insett att det faktiskt bara är tre dagar kvar till tomten kommer :)
Ska jul mysa med Emma, Sandra och Jossan ikväll. Har köpt hem lite glögg, pepparkakor med ädelost och så har vi hembakade lussebullar så det blir mycket ljus och surrande ikväll.


Kommentarer
Postat av: Elin

vad mysigt det later med riktig julkansola :) Hur ar du ledig jul och nyar? vad hander nyar forrsten? Hur haller sig haret? :) kramar fran ett varmt thailand.. Halsa till karln och alla andra jag kanner!

2009-12-22 @ 16:40:26
URL: http://m4rklund.blogspot.com
Postat av: jessie james

Nä då vi ska nog boka in biljetter till kanske söndag eller liknande :)

I umeå öser snön ner. Känns kul kul ^^

2009-12-23 @ 07:57:00
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: Tina & Theodor

god jul min kära vän!!!

2009-12-24 @ 12:01:11
URL: http://goldentheodor.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0