Havets Grand Prix

Jag har en stor längtan ner till Göteborg. Det har jag haft ända sedan jag var där i januari så klart, det har jag direkt jag sitter på planet påväg uppåt vårt avlånga land. Men nu bor jag i den helt och hållet andraa änden av Sverige och får njuta av underbara västkusten några gånger per år.
Har ju som planerat att åka ner nu om någon vecka men jag skulle helst av allt redan vara där i helgen. Detta på grund av en sak. En otroligt tok frän och rolig sak. Jag kommer inte att vara där ='(
Det är nämligen så att det körs P1 för första gången i Sverige och det körs i helgen i Göteborg. Tänk att få kolla på dessa "monster" båtar som kör helt galet fort och galet.
Kan ingen ge mig massor med pengar så jag kan åka i helgen också eller bjuda med mig kankse ;)

ÅÅ varför bor jag här uppe i Pite dessa gånger??

P1 tävlingen krockar tyvär med Roslagsloppet också. Hade vart skoj att åka och kika på det då Peter ska köra men det blir nog inte det heller =( Får önska han tok lycka till och jag håller tummarna hela helgen för er!!! =)

Någon vänlig själ som vill ha sällskap i Tv soffan i helgen då?? P1 visas direkt på Viasat Sport men den kanalen finns inte i mitt hem...

.......................................................................................................................................................



HAVETS GRAND PRIX, GÖTEBORG 7-9 AUGUSTI
Deltävling nummer fyra i Powerboat P1 World Championship

Helgen 7-9 augusti kommer världens snabbaste båtar för första gången till Göteborg och Skandinavien och den fjärde deltävlingen i Powerboat P1 World Championship 2009. 2009 är seriens sjunde säsong och omfattar deltävlingar i Europa, Asien och Mellanöstern. Man tävlar om Världsmästartiteln i två klasser - Evolution och SuperSport.

Inom båtsporten är detta lika stort som en Formel 1-tävling och de tävlande offshorebåtarna är lika extrema som sina motsvarigheter på land. Besättningarna ska inte bara kämpa mot sina konkurrenter utan också mot nyckfulla vågor, vindar och strömmar. Båtarna är av enskrovstyp med dubbla motorer och toppar uppåt 200 km/h.

Havets Grand Prix blir en ny och annorlunda upplevelse för den skandinaviska publiken. Själva tävlingsbanan ligger vid Långedrag i västra Göteborg där Oscar II Fort öppnas upp som publikområde speciellt för detta tillfälle. På Frihamnspiren mitt i centrum blir det ett evenemangscentrum med teamdepåer och vattensportaktiviteter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0