Mitt Andra Hem

Jag sitter i soffan i vilket som känns som mitt andra hem. Jag hör hemma och kommer från Piteå men jag bara älskar Göteborg och känner mig som hemma. Ett lugn och harmonisk känsla infinner sig alltid så fort jag sitter på flygbussen på väg till korsvägen. I sthlm har jag vart orolig, haft ont i magen och ständigt halv sprungit. Jag har har verkligen inte trivts i sthlm, där skulle jag inte trivas att bo. Men nu är magontet borta, tempot helt annars (ganska likt hemma i pite) och jag njuter.
Paulina sitter och jobbar på ett grupparbete med Aida i köket nu ochh är ligger jag i soffan. På förmiddagen har vi vart i väg en sväng till Mölndal där tussen vart på en intervju inför praktiken, och duktig som hon är har hon fått platsen på kappahl. Efter mötet åkte vi vidare till Kullavik där Filíps förälldrar bor så vi har surrat en del med Björn och hämtat massa kläder till klädbytar kvällen som vi ska ha här ikväll. Vid sju tiden kommer allihopa så då blir det lite vin och ost bricka medans vi sk byta kläder med varrandra. Senare ikväll så spelar Kristian Kjellvander på Liseberg så vi ska springa ner där för att skåda honom. Han har riktigt skön musik!

Alexandra och Jimmy har börjat deras hemresa till Piteå i morse så igår hade vi en trevlig kväll med alla systrarna Unger för att säga hejdå till de små som flyttar till Tärnaby för vintern igen. Vi åt en god middag och efterrätt och sedan trängdes vi alla sex stycken i en säng och en soffa. Så mysigt att bara ligga och surra om allt fast ändå ingenting =)

Näst på schemat står secondhand butiker. Jag älskar second hand och Paulina är ännu mer galen så det lär bli några sånna visiter under min tid i gbg. Hoppas på att hitta några fina stickade koftor till hösten och kankse en snygg väska. Sist jag var här så hittade jag till och med två väskor :P
Helgen skall spenderas med Tussen och Filíp och kankse blir det en roadtrip till Linköping eller så övertalar jag och Filíp Paulina att åka till Falkenberg....där är det race hela helgen så Catta, se till att fixa inträdet om vi kommer ;)

Jag ska försöka uppdaterna mera i bloggen nu. Jag tror det blir det då jag lämnat sthlm bakom mig och har mer lust nu =) På återseende =D

Kommentarer
Postat av: Tina

men gud du gör ju så jag saknar Göteborg lite granna nu :p

hahahahha!!

2009-08-27 @ 17:49:46
URL: http://minustinus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0