Mini Semester

Tillbaka till vargaden efter en skön mini semester.
Åkte till Hotell Fokus mitt i Ö-vik. Ett litet hotell med mysiga rum. Frukosten var god och vädret har vart bra.

Började med att cheka in på fredagen och sedan lastade vi av cyklarna och tog oss en tur nere i hamnen. Kikade på alla båtar men konstaterade att utbudet på roliga båtar var kasst. Inga race båtar med andra ord =P
Sen blev det lite vin och kräftor på hotellet innan Jon Blund kom.

Sov ut på lördagen och njöt av en lång och god frukost. Vädret var kasst när vi vaknade så det blev långbyxor och tjocktröja på men det fick vi sota för. Efter 10 minuter i regnet på stan så kom solen och det blev tok varmt. Gjorde några fynd på stna men var inte så shopping sugen så vi satte oss i bilen och åkte på lite sightseeing.
Blev en tur ut till Gullviks camping där jag bott tidigare och fick tänka tillbaka på lite minnen. Hade en knasig känsla i kroppen så jag blev som barn på nytt. Satte oss i en slänggunga och blev illamående och böt till en safari jeep som står på gungande fjädrar. Tog ett träningspass i klätter tornet och blev alldeles sandig. Hehe riktigt skoj att leka ibland =)

Solen sken och värmen var härlig så vi åkte vidare till Struts farmen där vi åt en glass och matade strutsarna med gräs. De små bebis strutsarna var sötast, såg nästan ut som en igelkott i fjädrarna och var i en hönas storlek. På vägen till denna struts farm hittade jag en otroligt vacker kyrka. I den vill jag gifta mig!! Tog en titt inuti och tände ett ljus. Blev alldeles harmonisk av den otroligt vackra arkitekturen i och utanför denna kyrka som låg högt uppe på en kulle med älven rinnande nedanför.
På vägen tillbaka till hotellet såg vi skyltar för sevärdheter och följde dessa skyltar till nått som skulle vraa en fornby. När vi kom fram möttes vi av skyltarna att de stängde 31/7 så vi blev måttligt glada. Tog en promenad i skogen till en gammal gravplats som kommunen förstört och blev mer besvika och åkte tillbaka till stan.

Blev en dunder middag sent på lördagen och jag är nog mätt än tror jag. Oj vilken bra mat det var. Käkade på Harrys och hade lite förutfattade tankar då Harrys i Umeå inte är någon höjdare men vi blev glatt överraskade. Det blev en god löjroms toast till förrätt, grillad glaserad oxfilé med majskolv och bea och sist till det bästa, en lime paj med röda bärssås och grädde. Min mage stod ut som en ballong efter middagen men den var verkligen tok god!! Bäst av allt var att det var inte jag som betalade kalset ;)

På söndags morgon åt vi en till god frukost och sedan dundrade vi iväg till Kramfors vid Höga Kusten. Det var ett otroligt landskap att de. Kramfors är underskattat!! Åkte hem till Niklas och surrade båtar. Denna kille har alltså en Katamaran som är bygd av en Skater 28 och båten pinnar på i hela 119 knop. OMG det är fort!!
planen var att vi skulle åka en linbana på eftermiddagen på vägen tillbaka till Ö-vik och sedan basta hela kvällen men det blev inte så. Dessa killar hade en hel del att surra om så efter middagen hade vi tänkt dra oss men blev kvar ytterligare. Det hela slutade med att vi var där från 11-00.05. Dryga tretton timmars båt snack skavde ganska rejält i mina öron men jag njöt av en otrolig utsikt från Niklas stuga och alla båtar som åkte förbi.
Kastade oss i säng efter 01 tiden då vi var tillbaka till hotellet och sussade gott. Har träffat personer som jag förmodligen kommer att hålla kontakten med och umgås med då de bor i Pite under vintern =)

Måndagen bestod av linbaneåkningen som vi missade på söndagen. Vi åkte upp på skulebergets topp. 1200 meter lång linbana upp till 294 meter över havet. Utsikten var enastående vacker och man såg hela vägen ut till alla öarna. Ulvön är otroligt stor och hög och alla bergen. Det är svårt att fånga detta på bild så det måste ses i verkligeheten. Att solen stekte och vinden inte blåste gjorde att det blev en helt underbar dag uppe på berget med gott fika fika och någon powernap i solen =)

Sverige har verkligen många pärlor som alla borde besöka. Inte alltid en utlandsresa är det bästa, att det ens kommer ur min mun =P
Bilen styrde sedan uppåt landet och stannade till i Ume för att säga hej till Peter och hämta lite kvarglömda saker. Käkade middag där innan jag körde hem till Pite igen.

Väl hemma blev det en stressig kväll för att hinna hämta katterna, handla och packa ur bilen men tillslut så roddes det iland =) Har sovit kasst i natt och är ganska trött just nu, men man lever bara en gång ;)
Så där har ni min sköna helg i välstaplad ordning, fler av dessa helger behövs och mottages gärna =)