Död Mobil

Har haft en trevlig kväll. Middagen hos faster var lika god  som alltid, hon är verkligen duktig på matlagning. Har suttit ute i solen med släkten och myst. Alla kusinbarnen har sprungit runt, fiskat och badat.
Lilla Molly har dock orsakat så att min telefon är död =/ Inte med mening såklart! Lillan var och klättrade på sten piren så jag gick och höll koll så hon inte skulle klämma sig mellan de lösa stenarna och så sa alla att hon skulle falla i vattnet så jag var med henne och balanserade på stenarna. Hade börjat bli less på att stå där och skulle precis börja knata upp till stugan då Molly tappar balansen och ramlar rakt mot mig. Så klart så tog jag emot henne så hon inte skulle slå sig med det resulterar i att jag tappar balansen, tar ett steg bakåt och prickar en hal och blöt sten så jag slirar av den och sätter mig pladask i vattnet. Rakt på arslet sitter jag där i vattnet med molly högt åvanför. Min reaktion då jag föll baklänges var att hålla upp ungen så hon blev inte det minsta blöt medans jag var blöt upp till naveln och därunder vattenytan plaskade då min mobil. Togade ur den och tog ut batteriet och då jag startade den igen så funkade den..trodde jag. Den vart paj i högtalaren och micken samt at den hela tiden ringer upp 111 utan att jag gör nått. Den till och med avbryter ett samtal och ringer upp 111. Suck!!

Jajja jag har ändå vart less den telefonen ett tag och senast idagg på jobbet så sa jag att jag var sugen på en ny obil. nu blir det en ny mobil. Tack och lov så hade jag full drulle försäkring på telefonen så det blir bara 500 spänn i självrisk. Vad ska man ha för mobil???
Nu har min gamla älskade Eriksson som verkligen är en fin telefon fått komma fram från skåpet. lskar den telefonen men den börjar vara lite gammal så det blir ändå en ny.

Kolla bara så söt min älskade Molly är =) Sötast var ändå då hon såg aatt jag torkade av mobilen och så frågar hon om den blev blöt. - Ja svarade jag och hon kontrar med - Det är inge bra =D



Tösen är nu 2½ år gammal och fattar att telefoner inte ska bli blöta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0