En massa projekt som ska göras och planeras

Nu har våren kommit till Pite också och snön har nästan smält från hela gården..bara lite kvar på baksidan där det är skugga!
Våren har en förmåga att plötsligt ge en en massa funderingar på vad som ska och bör göras här hemma....en altan har jag suktat efter i 2,5 år nu så det ska äntligen bli en sån, med balkongdörr från vardagsrummet =D Jippi!! Nu när all snö är borta så äre bara att sätta igång att bygga altanen...kälen har gått ur marken nu också så då funkar det att gräva ner några, eller ganska många, plintar som ska bära upp den stora och härliga altanen som kommer att bli ca 3x4-5 meter =D

Men detta är inte det enda projektet =P Den nyinförskaffade katten ska få sig en liten lekplats ute också...eftersom han är svindyr så vill jag inte ha honom springande på gatorna här i Storfors så att han blir överkörd men samtidigt tycker jag det är hemskt att aldrig låta en katt gå ut i friska luften så han ska få en hundgård i princip =P Denna skall även den göras så fort som möjligt så vi slipper hålla på med det under sommaren!

Ett till projekt som kom över oss i morse var vårat hus till postlådan och soptunnan....det låg nämligen mitt på vägen! Det har stormat som fan hela natten och dagen här och denna storm har då tagit tag i vårt lilla sop/post hus och vält det så det hade pajjat en aning och så har vi inte fått någon tidning på morgonen *arg* =P

Jag sitter alltid och läser tidningen till frukosten men i morse fick jag läsa lördagens tidning som jag redan läst en gång!

Detta är inte det enda som ska göras här hemma, det finns alltid lite saker som ska målas och hålla på...så äre med hus!!

Jag vill även ha ett nytt garage och det tror jag min sambo vill ännu mer än jag men det är ju väldigt dyrt motför alla andra saker som ska göras så vi prioriterar inte det riktigt eftersom vi redan har ett garage!

Nu bäre av till gymet...


ByeBye

Kommentarer
Postat av: Em

hur många filmtitlar kan du hitta på bilderna på min blogg?

2008-05-05 @ 15:02:16
Postat av: Emil

Gratulerar att snön försvann ;)

2008-05-05 @ 15:04:00
URL: http://eliassson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0