Otacksamhet

Har tidigare skrivit om den misslyckade möhippan och svensexan...nu har jag fått höra vad båda i brudparet sagt och det känns hemskt!!

"De som har planerat det här är inte våra kompisar"

OK, Tack för kniven i hjärtat!!
Känns verkligen skit tråkigt och jag har inte ens någon lust att gå på bröllopet längre.
Vi har lagt ner en massa tid på planering och pengar på både möhippan och svensexan och så kläcker brudparet ut sig att de inte uppskattat dagen!! Nu finns ingen energi kvar till köp av bröllopspresent och kläder till bröllopet....Speciellt inte när man vet att de ändå inte kommer att uppskatta det de ska få när det bara vill ha pengar till husrenoveringen.
Men hur kul känns det att veta att den bröllopspresent man gav dem var kanske en dörrlist i huset..då är det mycket roligare att ge en upplevelse som de kommer att komma ihåg (iaf ett vanligt brudpar som inte är så bortskämda).

Just nu så är jag både arg, besviken och ledsen....som jag känner det nu så kommer jag inte att närvara på något bröllop men det kan hinna ändras....

Hoppas nästan att brudparet läser min blogg så de får veta hur besviken jag är (alla tror jag är lika besviken).



Kommentarer
Postat av: Anna

Okej! Jag förstår att det känns trist att allt inte blev som ni tänkte er och att ni blev besvikna över brudparets reaktion.Men för vems skull var möhippan/svensexan? För er som anordnade den?Försök sätta er in i deras situation ett slag,det kanske inte riktigt passade med "student-och -suparfest" som möhippa eller svensexa?Speciellt inte om de som skulle firas( inte skämmas ut och förnedras)va sjuka!Någon av brudparets "vänner" borde väl ha insett det olämpliga i det hela och att det är lite fel forum för att själva få festa loss, det ska ju vara för brudparets skull!Så att de får en trevlig dag! Vad den som anordnar tycker är trevligt är inte alltid detsamma som vad dem som ska firas tycker är trevligt! Och på tal om bröllopspresent, är det också för eran egen skull, vad "ni" tycker är kul? Om man har tackat "ja" till en inbjudan där det uttryckligen står förbehåll mot presenter, då har man också accepterat att göra så. Då går det inte att komma med sura miner i efterhand. Du borde läsa Magdalena Ribbings Etikettsspalt på DN.se MVH /En vän till brudparet

2008-07-08 @ 17:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0