Margareta Johanna Nilsson-Greta

Idag fyller min underbara farmor 90 år!!
Namnsdag har hon också...igår hade hon två namnsdagar eftersom hon heter Margareta men kallas alltid för Greta och har alltid gjort det.
En liten och smal gumma men med krutet kvar.
Den dagliga promenaden på två kilometer görs i ur och skur och att ta hand om sina barnbarn och barnbarnsbarn är något som är det bästa hon vet.
Jag har själv bott granne med henne tills jag blev 18 år och har ätit frukost hos henne varje skoldag från årskurs 4 till jag slutade gymnasiet. Vissa mornar var man bortskämd och hade lyxen att få nygjord tomtegröt...då hade hon stigit upp extra tidigt för att överraska oss =)

När jag var liten så var mina första ord jag sa: Fammo & Faffa...till och med före mamma och pappa =)

Nästa år är det farfars tur att bli 90 år och jag hoppas verkligen att vi får många år till tillsammans!!

Älskar er Fammo och faffa

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är utmanad - kolla bloggen!

2008-07-23 @ 20:15:31
URL: http://m4rklund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0