Finbesök från Boden

Jag har inte träffat min "bror" på ett och ett halv år...inte sett dem sedan deras söta dotter Fabienne föddes, inte heller pratat med honom.
Vet egentligen inte varför men kan ha nått att göra med att de fick en dotter och hon tar upp lite tid.
På senare år har vi inte träffats lika mycket som vi gjorde förut men vi har i alla fall försökt hålla kontakten via telefon. På nyårsafton skickade jag ett Gott Nytt År sms till nästan alla i min kontaktbok och Joppe var då en av dem som fick ett sms...några dagar senare ringde han upp mig och allting var som om vi sågs igår...det är skönt när man står varrandra så nära!
Hela gårdagen tog han upp min tid som jag egentligen skulle plugga marknadsföring på. Han och Annika tycker som att det är dags för mig och Crille att åka upp til Boden och hälsa på dem, men eftersom jag har tenta på Måndag så vill inte jag åka upp till Boden och "slösa" värdefull pluggtid, så jag tyckte att vi kunde åka upp till veckan istället....Men Joppe i ett nötskal, =P ska alltid få det han vill på direkten...så de kommer ner till Piteå idag för att hälsa på =)
Så nu gäller det för mig att hinna plugga hela förmiddagen innan de kommer och därför har jag suttit med pluggböckerna senad 07.30 i morse, och då tyckte jag att det var dags för en välförtjänt paus nu, för att skriva ett litet blogginlägg. =)

För er som inte känner mig så väl och vet vem Joppe är, när jag skriver att han är min "bror" så kan jag försöka förklara....Han är en gosse som setts på folkracebanorna i alla år tillsammans med olika andra Bodensare och så är han samma åldersgrupp som min äkta storebror Jimmy.
Dessa två killar blev bästa kompisar och var med varandra varje helg...oftast i Piteå tills Jimmy började lumpen. Eftersom jag och Jimmy haft så mycket gemensamma vänner så blev även Joppe det och vi tre, Jimmy, jag och Joppe har blivit som syskon för att vi har umgåtts och bott med varran så mycket.
Har även en "Boden pappa" som på ungefär samma sätt blivit det...han är bara ganska mycket äldre än mig och har varit lika beskyddande som min egen far så då började han kallas för "Boden pappa" =)

Komplicerat är det hela och väldigt tjorvigt!!


Love Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0