Prinsen Dimma

I dag är det dags för min älskade lilla prins att komma till katthimlen.
Jag fick honom julafton 1999 av min gumma Paulina. Hans mamma Gullan lever fortfarande vid 18 års ålder och jag tror att Dimma också skulle kunna leva tills han blir så gammal men tyvärr så har orken för farmor och farfar tagit slut och då har han ingen som tar hand om honom.

Helst av allt så skulle jag vilja ha honom kvar men han skulle bara springa hem till Roknäs direkt han fick chansen att vara ute. En katt som har levt hela sitt liv på en lantgård men flera hektar åkermark runt i kring sig går inte att flytta in till stan och ha som innekatt, han skulle bli tokig efter bara någon timme.

Jag och mamma har skjutit på denna dag hela sommaren nu men idag äre dags...kl 16.00 ska mamma och pappa åka med honom. Jag hade velat vara med men jag jobbar tyvärr!!
Jag hade velat skjuta på det ännu längre men vi åker bort till Turkiet i två veckor snart och vem ska ta hand om honom då?!

Usch vad jobbigt det här blev....

Född: 1999-10-20
Död: 2008-08-25

Kommentarer
Postat av: Linnea

Usch så tråkigt.. :( minns när du fick honom, vild kattunge som låg under soffan och anföll fötterna hihi. Ja jag var lite rädd för han.. hehe.. fick ju ta bort Dennis i januari det var hemskt !!!



nog hade väl vi kunnat mata honom och så om dina päron skulle bort men det krävs ju lite mer. synd att edvin är allergisk mot katter annars hade han ju kunnat bo här, de är ju så nära.



kram på dig!



2008-08-25 @ 17:00:42
URL: http://meiam.blogg.se/
Postat av: Kicki

Usch att den här dagen var tvungen komma :'( men det fanns ju inte så många alternativ för den kissen, det förstår man ju. Han har i alla fall haft ett underbart härligt liv! Och det är något inte alla katter kan skryta över =)



Kraaamar!

2008-08-25 @ 19:51:03
URL: http://hem.bredband.net/kicme

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0