Sista dagen på SCA.

Idag är det sista dagen som jag arbetar på SCA, för den här sommaren. Jag hoppas verkligen att jag får fotsatt jobb sen när jag pluggat färdigt!!
Det har varit skit skoj att jobba här... Man har  kontakt med så många människor och företag runt om i världen och man lär sig att förstå alla möjliga dialekter och språk.
(Det är speciellt svårt att förstå kineserna)

När jag fick jobbet tänkte jag att det skulle vara tråkigt och bara sitta och lösa andras problem, men när jag var på intoduktionerna så såg jag att Kundservice på Munksund sågverk inte alls var vad jag förväntat mig.... Tjänsten borde egentligen kallas för Försäljning eller Marknad.



Det mitt arbete har gått ut på är att sälja virke till olika företag i sverige och världen. Lägga upp nya kundkontrakt, skapa leveranser och transporter.
Man skapar alltså ett kontrakt med en kund och sedan ska man skicka varorna med Lastbil, Båt eller Järnväg.
Det kan vara ganska trixit att pussla ihop så att man får in så mycket varor som möjligt på ett tåg eller en båt.
Man skickar stora fartyg lite varstans i världen...bla Kina, Japan, Algeriet, Danmark, Egypten mm.




Tack för en rolig sommar!!
Nu blir det camping semester med husbilen =)

Kommentarer
Postat av: Natalie

Hej Elin!
Jag är rätt så kass på det här med blogg men jag hoppas du ser det här inlägget, haha! Vi har sålt alla kisseungar nu men jag saknar dom såå jävulskt :P
Hur har du det? Kram

2007-08-05 @ 11:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0