Back At Home

Så då var vi hemma efter denna sommars semester. Älsklingen har bara drygt en vecka semester så han ska börja om att jobba i morgon igen :( Själv har ju kvar tre veckors semester :D

Det har blivit en hel del timmar i bilen och rumpan är rätt så mör idag. Totalt summerar vi dryga 300 mil i Supran. Packad upp till taket och varenda centimeter väl utnyttjad har vi fårr oss en hel del blickar när vi rullat in på olika campingar. Men med team work och effektivt packande har det funkar mer än bra :)

Började torsdag morgon förra veckan med att åka neråt landet till Gävle och sedan vidare genom Falun, Bollnäs, Karlstad och över Norska gränsen till Rakkestad och Rudskogen. Efter ca 1 timmes bilkörning i Norge så var vår otur (älsklingens otur från veckan innan) fortfarande med oss. Poliskontroll och stopp av alla icke Norskreggade fordon. Booom 500 Norska kronor i böter för ej medhavt reg bevis på bilen. Kunde ingen ha upplyst om det innan vi åkte?! :P Det måste man tydligen medha i bilen :P
Väl framme i Rudskogen bjöd Norge på ett halvdant väder men ändå överkomligt men en hel j***a massa bilkörning, drifting, dragracing, bredsladds tävlingar mm. Sjukt vilket evenemang Gatebil är!! Helt enkelt en sjudundrande festival med det gemensamma intresset för bilar :D

Söndag åkte vi vidare från Rusdskogen till Nynäshamn där färjan över till Gotland gick. Färjan gick 03.50 på natten till måndag så vi bäddade ner oss i var sitt säte i bilen och sov några timmar på parkeringen utanför färjeläget. När det var dags att åka och checka in till färjan så kom oturen igen... men kankse att den gav sig just då... jag lyckades köra fel inne på hamnen och när jag saktade ner för att vända så började bilen guppa och så lät det konstigt... punktering check tänkte jag, skulle inte förvåna!! Älsklingen gick ut och kollade när jag svängde och där var den, en fin bult rakt in i däcket. Jippiii!! Men så kom turen på vår sida och det visade sig att bulten var väldigt trubbig och kort, den hade förmodligen åkt in i däcket precis  när jag svängde så den hade inte hunnit tryckas igenom däcket och kården så den gick att gänga ur och inget mer med det. Luften var kvar i däcket och vi kunde hitta rätt i hamnen och köra på färjan :)

Sen vi anlände till Gotland på måndag morgon har vi hunnit med en massa turistande på ön. Vi har bott på Fårö och i Visby och tatt bilen på lite olika turer. Vi har tagit långa sovmornar och somnat tidiga kvällar. Helt enkelt bara njutit av ledigheten, god mat och dryck och varandra :)

Natten till fredag hade jag sån hemske tandvärk så på morgonen googlade hjärtat fram folktandvården och det blev ett besök där. Två timmar efter att jag ringt och förklarat läget så hade jag fått en tid, blivit undersökt och även blivit en tand fattigare. Sjukt snabb och smidig hjälp!! Fakturan skickas sedan till folktandvården här i stan då jag har abonemang så det kostade inte en krona heller :) Min sista visdomstand har inte riktit velat komma upp och har tagit tid på sig och nu hade det blivit en infektion bakom tanden så det var lika bra att ta ut den på en gång, skönt! Blev en låång fredag då jag inte fick äta eller dricka på två timmar efteråt och jag hade så ont innan att jag inte hade fått i mig nån frukost så när solen var somm varmast under hela veckan och klockan slog tre höll jag på att dö av hunger och törst :P Blåbärssoppa is the shit ;)
Fördrev fredag kvällen med att äta gooo middag i Visby innan färjan gick 00.50 (lax är bra mat när man inte riktigt kan tugga). I går morse, lördag, var vi framme i Nynäshamn och istället för att åka norrut i landet så körde vi ca 15 mil söderut till Norrköping. Där mötte vi upp en kille med et GTR32 som ville byta mot en Supra men det blev en besvikelse.. bilen var risig och pajjade när vi testkörde den så det blev inget byte. Vid lunchtid började vi åka norrut och avverkade Norrköping - Piteå på ca 12 timmar.

Nu sitter jag fortfarande i morgonrock i soffan, klockan är 13,24 och regnet smattrar på rutorna. Vi är hemma och nu ska vi åka och hämta missemjau :D

Har haft en super rolig semester, bara vädret som hade fått vara lite bättre. Men så säger å andra sidan hela svenska befolkningen så det var inget nytt :P
Borta bra men hemma bäst ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0