Hockey Morsan För En Vecka

I dag åker sötaste svärmor och svärfar till Teneriffa på semester en vecka. Hunden har de lämnat hos mormorn, tyvärr. Tiger fick inget bus sällskap :P Fast det kan å andra sidan vara bra för jag skulle nog inte ha tiden till att promenera med henne som schemat ser ut denna vecka :P
Vi fick inte vara hundvakt utan istället "barnvakt" till hjärtats hockeyspelande lillebror William snart 15 år. Med hockeyspelande innebär det att endast idag tisdag är det en tränings eller matchfri dag och resten av veckans alla dagar är det träning eller match. Ungen börjar komma upp i tonåren och det är uttagningsmatcher till DM lag och annat så det är bara till att laga bra mat så pojken har näring och energi till att spela som en gud ;)
Resten av tiden kommer vi spendera på utsidan av rinken, i tvättstugan och tvätta alla pubertets luktande hockeykläder och en och en annan film tror jag vi kankse hinner med :)

Låter som att jag är negativ men absolut inte!! Denna pojk har jag följt nu sen han var sex år gammal och en liten plutt som kom och satte sig i knäet och myste. Nu är det inte riktigt så men kramas får jag med han så jag gör detta mer än gärna och det är ju skit roligt att vara med på hockey matcherna. Vi kommer nog få en mysig vecka :D
Pojken är glad att få bo hos storebror istället för hos mormor och morfar en vecka ;)



Så nu vet ni vart ni finner mig i veckan.. studsande, hejande och skrikande utanför hockeyrinken :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0