Blåbär - Blåberra

Efter fem dagars fasta var jag igår så sjuuukt sugen på blöbärskgröt så till frukost kokade jag ihop en och njöt av varje liten tugga. Knasigt hur man kan bli sugen på något så mycket :P


Så lyxigt att bara ta fram egenplockade bär ur frysen och göra massa gott av dem!
Igår efter att vi vart och handlat gjorde jag en rensning av frysen uppe då den var proppfull och sorterade en del bland all mat. Insåg att drygt hälften av all plats nu tas upp av blåbär, svartvinbär, hjortron och rabarber. Sedan finns det ganska många flaskor svarvinbärssaft och rabarbersaft också. Önskar bara att det hade vart lika mycket egenplockade hallon och jordgubbar med :P

I höst kan jag verkligen frossa i antioxidantrika bär och förhoppningsvis hålla mig frisk och kry. Massa mumsiga mellis och frukostar kommer det att bli!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0